Sunday, December 25, 2011

bertudung

yoo , today nak bercerita pasal bertudung . baca yee ,

..... ; kau bila nak pakai tudung , i mean menutup aurat sepenuhnya?

??: tunggu Allah bukak pintu hati aku and bagi aku hidayah baru aku pakai/ttup aurat*cakap tak pakai dalil*

.....: ish3 salah tu weyy, pakai tudung/ttup aurat ni tak kira kau dah bersedia atau tak , tapi kalau benda dah wajib , kita tetap kene buat , kau dah tahu kan if mendedahkan aurat tu dapat dosa? jadi knape kau buat? kau suka ke dapat dosa sebakul? kau suka ke dihina dkat akhirat esok? kau seronok ke dedahkan aurat kau sana sini ? kau rasa best bila lelaki tgk aurat kau , sentuh2 kau , puji2 then mnyebabkan kau lupa diri , sombong , and kejar dunia? aku tanya kau . kau suka ke dgan life kau yg sekarang ni ? okay before that aku nak mintak maaf terlebih dulu , aku tahu aku tak bagus mana , tapi tak salah kan kalau aku just nak nasihatkan kau? sebab apa? kalau aku tak nasihatkan kau ,aku dah dikira bersubahat .pastu free2 je aku dapat dosa . aku taknak beb ! aku nasihatkan kau sebab kau tu kawan aku ,takkan aku nak biatkan kawan aku bergelumang dalam dosa? taknak . im not sellfish you know . please lah changs ur mentality yg tak betul tu . Allah tak kan bagi kau hidayah selagi kau tak berusaha and berdoa untuk mendapatkannye , macam exam PMR laa kan , aku tahu kita semua mmg tak bersedia untuk meghadapi peperiksaan ,.sbb ape ? tak study lagi la ape la . tapi sedia atapon tak kita ttap kena jawab paper rite? so sama jela macam kita menutup aurat sayang oii . *marah dengan mentality manusia zaman sekarang ni, cakap tak pakai dalil*

???: alaaaa yelaaaa ustazah!

......: haa ni lagi satu mentality yg tah pape , nak nasihat pasal agama ni semua orang boleh , bukan ustaz/ustazah jee . paham? kalau macam tu baik semua orang jadi ustaz/ustazah kalau nak cakap pasal agama . tak ke korang terfikir . haih menyampah . so sesiapa yg baca ni , harap ubah lah yee . dulu aku pon macam korang jugak . tapi aku da sedar benda tu bodo . paham sendiri la yee . k chau

No comments:

Post a Comment